Guild Wars Norge

Full Version: Christian Guild Church [CGC]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Vi ønsker velkommen alle spillere og guilder til vår guild/allianse.

We welcome all players and guilds to our guild/alliance.

Christian Guild Church [CGC]

Gud velsigne dere alle/God bless you all
Nokkien (alliance leader)
Trodde det var meg dere skulle tillbe. Men orginalt konsept, vet ikke om det vil funke.. Lykke til
LOLICON
Reglene i CGC:

Let Jesus be the center for everything you do. This includes of course everything in the game also. Remember that all players are real people and will respond to your actions as real people.

The anchor on the cape is an image of Jesus Christ as the achor in our lives.

Respect is important. Always be polite and help other players as best you can. If you don't have the resources to do so, establish contact with an officer/leader instantly.

Be always clear about the christian profile when talking about the guild in any context, and especially officers when recruiting.

No demonic, blasphemic or offensive character names are allowed, those characters must be deleted prior to membership acceptance.

Swearing is of course not allowed!

If you observe a violation of these rules or just bad behaviour of our members, pm me here (nokkien) or in the game (J E S U S Loves You).

Tyvm for making the gaming and spiritual experience good for everybody.

-----------------------------------------------------

Dette høres jo absolutt "interessant" ut
Vær snill folkens :)
haha helena xD I rofled'irl
Takk for 'interessante' svar. At konseptet er populært kan man jo se på at vi er 4 guilder i vår allianse, og jeg startet guilden i mai. En profesjonell kristen gruppe som har vært lenge i GW kan dere finne her:

http://www.christianforce.net/

PS: Poenget for de som ikke forstår dette er, at kristne ikke ønsker å leve anderledes bare fordi det er inne i et spill. Vi har det kjempegøy i GW som alle andre. Happy gaming. :D

Sist men ikke minst, en takk til Valder som postet reglene våre. Mye enklere sånn.
Jæi spiler mye Mesmer, åg di tilber jo Lyssa, kan jæi være med da?????
hehe, er det lov å spille monk i guilden deres? de kan jo få folk tilbake i live, og er det ikke bare jesus som kan komme tilbake i live? og hva med necromancers og ritualists, som begge tilber andre enn gud, og dervisher, som ved avatarene sine er falske profeter.

religion hører ikke hjemme i spill, vær så snill å få barnetroen din bort fra siden.

prøver som oftest ikke å være så frekk, men for meg er religion den 11 landeplage, og på samme måte som Daniel hater idioter, hater jeg religiøse

adawen

Pussige regler.. Slette characters? Come on.. Fint diktatur dere har på gang..
Bra med sensur da... Synd at dere bruker guilden deres til å stenge ute folk isteden for å inkludere dem.
seriøst. holder på å dø av latter hver gang jeg leser denne tråden.
Så en som er muslim eller hinduist eller buddhist eller hører til en hvilken som helst religion/livssynsgruppe får ikke være med. Er ikke det litt diskriminering?
fytti helvete så teit! beklager å si det men må si meg enig med crea. (for en gangs skyld) menmen, dere får sikkert noen få positive tilbakemeldinger selv om de fleste her er som resten av norge, stort sett negative til religion. Lykke til.
ikke bli som jehovas vitner da. :) jeg er buddhist :) jeg får ikke bli med. tror jeg da men buddhismen er jo nesten ikke som en religion, men mer som et livssyn
Rart at folk hisser seg sånn.
Må si meg enig med Infrakx her, det er jo ingen som har blitt utestengt til nå og kan ikke se at det vil skje i fremtiden heller. :D

Det er allerede en som har slettet en av sine karakterer for å bli med, det synes jeg er tøft. Det betyr bare at jeg har funnet et område i GW som enkelte spillere har savnet. Hva er vel bedre enn det.

Stilig at så mange bryr seg med å skrive innlegg, fortsett med det. :D

PS: Fikk senest igår tilbakemelding fra en i alliansen som ikke er kristen (det er en god del ikke kristne i alliansen selv om vi er i ledelsen, og de blir værende hos oss...). Han mente at jeg var en sterk og real leder, han mente det hadde stor betydning for alliansens levetid og levekår.

Gud velsigne dere alle.
Kjærlig hilsen: Nokkien
Hvor strengt setter dere grensene med navn? kan eg f.eks kalle meg: Ismael, Lucifer eller Iblis?
Strengt er vel et litt hardt ord i denne sammenheng, da de fleste karakternavn som blir brukt i GW ikke har noe demonisk betydning. Ismael http://en.wikipedia.org/wiki/Ismael er et vanlig bibelsk navn og kommer ikke inn under denne regel.

Denne regel regner jeg med i realiteten vil bli lite brukt. Dette grunner jeg i at spillere som har Jesus Kristus som midtpunkt i livet ikke stresser med disse tingene i det hele tatt. De som har slike navn og vil inn i alliansen kan jo søke seg inn i en av de andre guildene.

Jeg forstår at det er vanskelig for mennesker uten Den Hellige Ånds innsikt å se disse tingene, da man får ett par ekstra åndelige briller å se/tenke med som kun han gir. For å gi ett innblikk i hva som skjer etter at man har mottatt åndelig visdom, har jeg i korthet funnet 2 ord, først ett om åndelig visdom:
http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=...erse=14#12
og deretter hvorfor kan ikke en kristen guild ha disse demoniske tingene i seg og fortsette å vokse:
http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=...erse=25#23
disse sannheter er ikke bare ord i en bok, de er også ting jeg personlig har erfart fungerer og er sant.

Håper dette gjør litt klarere for ikke kristne å forstå noe av hva det går i.

Fred være med dere.
Nokkien
" Jeg forstår at det er vanskelig for mennesker uten Den Hellige Ånds innsikt å se disse tingene, da man får ett par ekstra åndelige briller å se/tenke med som kun han gir. "

Nå er du bare nedlatene og bør passe deg. Dette er et konsept som de fleste ikke har vært borti før. Folk lurer på ting, men du skal passe deg for hva DU også skriver. Mange er sikkert Kristene utenat de praktiserer det like sterkt som deg.d

"Håper dette gjør litt klarere for ikke kristne å forstå noe av hva det går i."
oppfør deg

adawen

Personlig har jeg ingenting imot kristne og hva de nå måtte tro på. Men livssyn er en personlig greie, og jeg blir litt irritert når bedrevitere kommer valsende og skal forkynne om masse vas.

Det er en grunn til at man har kirker og bedehus. Så vær så snill: hvis du absolutt skal bedrive bibel-propaganda, gjør det der det hører hjemme.

Hvis noen på forumet ønsker å la seg indoktrinere, så må de for all del få lov til det. Men et SPILL-forum er så absolutt ikke stedet.
Pages: 1 2
Reference URL's