Guild Wars Norge

Full Version: "Ny" i Guild Wars...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hei!

Jeg er ganske "ny" i Guild Wars. I sommeren 2005 kjøpte jeg Guild Wars, men gikk fort lei og starta med WoW. Nå har jeg gått lei WoW og skal prøve meg på nytt med GW for å se hvordan spillet har utviklet seg.

Uansett, jeg lurer på hvordan PvE er i Guild Wars i forhold til WoW? Er det raids? Eller er det fortsatt samme kjedelige 5-man groups?

Har en 17 Ranger som jeg levla før jeg slutta. Var veldig engasjert i raiding i WoW, så håper på at det finnes noe lignende i GW.

Jo. Jeg har ikke innstallert noen ekspansjonspakker, har kun "Vanilla-GW" eller hva det kalles. Vil dette gjøre det nesten umulig for meg å spille?

Takker for svar.
Hallo Ahead.
Slik jeg forstår deg så har du vel GW prophecies. og det blir gjort "raids" enda. Siden du bare har en ranger så begrenser det deg litt.
men i tombs of the primeval kings bruke de R/mo med barrage/pet. Her er man 8 stk, 5 rangere, 2 necro og 1 monk
Ellers så ble det brukt trapperteam i underworld. vanlig med 3 rangere.
Det er vel hvedsaklig fow og uw det går i tenker jeg. Og da med 5 stk, for å øke drops pr person. Mye monk og necro i uv for farming. Så jeg vil anbefale deg å gjerne lage en monk eller necro for å være med på mer morro.

Slik jeg ser det så vil jeg likegodt vente med factions og nightfall. 31.Aug slipper de ekspansjonen til prophecies, denne anbefaler jeg deg å kjøpe, det meste kommer til å skje her frammover.
Kartet over Tyria er vel blitt dobbelt så stort nå.

Anbfaler deg å finne deg et godt guild som kan hjelpe deg også

Post hvis det er noe annet du lurer på, ellers må du ha lykke til
Som jeg kan huske så finnes det ikke 5manns groups i Guild Wars. Som du nevner her så har du bare den første versjon av Guild Wars så ligger det mellom 2-8 manns groups, avhengig av level.

Hadde du hatt GW:Factions så hadde du hatt access til elite mission hvor 12 spillere er på et team.
Kan nesten sammenlignes som raiding i WOW.

Skal jeg være helt ærlig med deg, skal du PVE så fortsett med raiding i WOW. Eneste jeg kan se som duger i Guild Wars etter å ha splt gjennom storyline er PVP.

Men, absolutt lei av WoW så burde du skaffe deg Nightfall og Factions om du skal entrè "Elite missions", krever disse 2 for å komme seg inn på alle.
Kvaliteten på PvE i Guildwars kan vel sammenlignes med PvP i WoW
5manns groups som i 1 tank,1 ss,1 ele,2monk ? brukt i fow.
eller 1 tank,1 ss,1 mm,2 monk i sf ?
Takk for svar!

Prøvde litt PvP med en kamerat i stad. Var ganske kult, hadde premade Monk, mens han var Assassin.

Skal se om jeg gidder å levle Rangeren min til level 20, hvis jeg gidder kan det hende jeg kjøper Eye of the North.

Kommer bare til å spille GW litt når det passer meg, ettersom jeg venter på Age of Conan og Warhammer Online.
Age of conan kommer ikke før til neste år :)
Reference URL's