Guild Wars Norge

Full Version: Religion på høøyt nivå
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Siden det har vært mye off-topci i rekruterings tråden til Christian Guild Church [CGC]. Har mange begyntt å klage på at vi skal starte en egen tråd for å snakke om akkurat dette med religion...

jeg vil også betytte anledningen til å be om unskyldning til de to medlemene jeg gikk til direkte person angrep på (dere vet hvem dere er) sorry...

da er det bare å begynne å snakke om folk skulle ha noe å si

Religion er opium til folket

PS
Infrakx du har nokk rett i din teori... har fulført de fleste dødsynder så ja jeg skal ned i helvete
Religion er for svake mennesker som ikke klarer bestemme over sitt eget liv uten påvirkning fra fiktive karakterer i gamle bøker.
Religion skulle vært forbudt ved lov.

Religion er roten til alt ondt.
Kristendommen og kirken er en yngleplass for pedofile ....
Hvor mange stakkers korgutter har ikke blitt antastet gjennom tidene av overkåte prester som egentlig skal leve i sølibat.
word begge 2
Carmen Wrote:Religion skulle vært forbudt ved lov.

Religion er roten til alt ondt.

prinsippielt er jeg 100% enig med deg, men har etterhvert sett at roten til alt ondt faktisk er dumhet, og hvis ikke religion opptar folk så er det nazisme/kommunisme, etc... Derfor mener jeg at det viktigste er å la religiøse forstå at religionen hører til innen for husets 4 vegger. De skal altså vingeklippes fra å komme med tåplige utsagn om at homofili er galt, kvinner er mindre verdt enn menn, og at å sprnge seg selv er greit.
Religion er best!
Riktig det Daniel, men du glemte resten av setningen: på hjernevasking.
Gud ser dere. Be om tilgivelse og dere vil ikke brenne i helvete..
Slik blasfemi. Hadde det ikke vært for Gud hadde dere ikke vært skapt.
Et liv med Jesus er et verdig liv.

"PS
Infrakx du har nokk rett i din teori... har fulført de fleste dødsynder så ja jeg skal ned i helvete"

Ja du skulle holdt deg unna naboens høns
Gud ser oss sier du? hvem sin gud da? Javhe, Allah, Buddah, Brahma, Satan, Odin, Zevs? folk har i alle tider trodd på forskjellige guder, og det er blant 99% av alle folk slik at man ikke velger tro selv, men velger det man har blitt indoktrert med i barndommen. Ellers er Blasfemi et helt tåpelig ord, for mens man faktisk må forsvare hva man står for i alt annet (fra politikk til buildsi GW) kan man i en religionsdebatt bare gjemme seg bak ordet blasfemi.

ps: det værste jeg vet er folk som skal være bådeog, de sier først at de er for religions frihet, og så at de vil få bort religiøse som mener homofili er galt. Selvsagt skal man ikke se på homofili slik mange religiøse gjør det, men utifra retorikken mange religionsforsvarere bruker burde det være helt lov. (vi skal hedre alle religioner, hvis disse religionene mener at eneste form for samvær er ekteskap, og ekteskap bare er mellom mann og kvinne, er homofili i følge deres tro en synd). Slik at ingen skal misforstå sier jeg igjen, det er de tvetydige, som først vil ha religiøs aksept men som så sier at religionene ikke kan si hva de mener jeg angriper her
Tenker det passer bra å annbefale The God Delusion her. Har ikke lest den enda, fikk den i går :-) regner ikke med å lese hele men for 62kr så er den grei å ha i "bokhylla" :-)
Og sånn helt til slutt mener jeg at relgion er et virus, desverre er det veldig vanskelig å utrydde virus siden de muterer når de møter motstand...(eller som i mange tillfeller med relgion ignorerer medisinen :P)
BTW dette er om relgion som fenomen. Finnes mange personer som er likandes mennesker selv om de er relgiøse :P
IWAY!!!!!!!!!!!!
Crea Wrote:Gud ser oss sier du? hvem sin gud da? Javhe, Allah, Buddah, Brahma, Satan, Odin, Zevs? folk har i alle tider trodd på forskjellige guder, og det er blant 99% av alle folk slik at man ikke velger tro selv, men velger det man har blitt indoktrert med i barndommen. Ellers er Blasfemi et helt tåpelig ord, for mens man faktisk må forsvare hva man står for i alt annet (fra politikk til buildsi GW) kan man i en religionsdebatt bare gjemme seg bak ordet blasfemi.

ps: det værste jeg vet er folk som skal være bådeog, de sier først at de er for religions frihet, og så at de vil få bort religiøse som mener homofili er galt. Selvsagt skal man ikke se på homofili slik mange religiøse gjør det, men utifra retorikken mange religionsforsvarere bruker burde det være helt lov. (vi skal hedre alle religioner, hvis disse religionene mener at eneste form for samvær er ekteskap, og ekteskap bare er mellom mann og kvinne, er homofili i følge deres tro en synd). Slik at ingen skal misforstå sier jeg igjen, det er de tvetydige, som først vil ha religiøs aksept men som så sier at religionene ikke kan si hva de mener jeg angriper her

Homofili er satans verk.. Er helt enig med at homofile presten ikke skal slippe inn i guds hus. De burde heller ikke få gifte seg i kirken.
Jeg mener at homofili kan kureres gjennom relgiøse ritualer.
"Religion er roten til alt ondt"

Religion, har som alt annet, både godt og vondt i seg. Religion har nok vært kimen til en del ondskap, men det har også vært kimen til en del gode ting også. Kirkens Nødhjelp for eksempel.
Myth busted!

Jeg har ikke noe imot religiøse, så lenge de lar meg være i fred, ikke skal frelse meg, ikke sier at jeg skal til helvette etc. Før øvrig bør religiøse leder også være bundet til norsk lov, og unntaks paragrafen som gjør at religiøse har lov til å bryte diskrimineringsloven (ikke lov til å diskriminere på bakgrunn av kjønn, legning eller religion) burde fjernes. Så får vi heller arrestere halvparten av norges biskoper, og 70% av alle imamer. Should do 'em good.

Ellers synes jeg også at religiøse størt sett er de med best moral, og oppfører seg noenligne brukbart, i alle fall etter egne obesvarsjoner og erfaringer.
Kirkens Nødhjelp = 60% income går til Pedo Priests United
Ja ingenting er som å komme løpende til unnsetning med bibelen under armen. Les bibelen og få en brødskive.
Godt å se folk har så få fordommer når det kommer til religion.
IWAY>Religion
Rydier Wrote:Godt å se folk har så få fordommer når det kommer til religion.

Haha, quote of the day!
ToftiS Wrote:Skolen og barnehagen er en yngleplass for pedofile ....
Hvor mange stakkers skolebarn har ikke blitt antastet gjennom tidene av overkåte lærere som egentlig skal lære bort.

FIXED!

ToftiS Wrote:Internett er en yngleplass for pedofile ....
Hvor mange stakkers små barn har ikke blitt lurt til å vise bilder av seg selv, gjennom tidene av overkåte feite, skallede, illeluktende nerder som egentlig skal hjelpe dem å chatte.

FIXED AGAIN.
Pages: 1 2
Reference URL's