- Søk før du poster - sannsynligheten er stor for at noen andre har lurt på det tidligere.
- Korrekturles posten din før du poster den - mange brukere irriterer seg over dårlig språk. Husk avsnitt, stor forbokstav og slike ting. Bokmål, nynorsk og til nøds engelsk er akseptert. Se for øvrig denne tråden på diskusjon.no hvis du føler at du har et forbedringspotensiale.
- Spør deg selv om posten du poster bidrar med noe konstruktivt. Dropp det hvis du finner ut at den ikke er konstruktiv.
- Post i riktig kategori. Prøv, i det minste.
- Tekstformatering er tiltenkt spesielle behov. Ikke bruk det for moro skyld.
- Dobbelposting, annen for for spam, posting av dritt, reklame, linking til på-kanten-vevsider etc., er ikke lov. Bruk sunn fornuft, og det går bra, skal du se.
- Signaturer skal ikke være større enn 100 tegn, kan kun inneholde ett bilde (med mindre GWBBCode er i bruk), og bildet skal ikke være større enn 300 × 90 piksler.
- Og avatarer skal ikke være større enn 100 × 100 piksler og ti kilobyte.
- Animert signatur og/eller avatar er ikke lov.
- Ikke misbruk ryktesystemet.
- Bruk emnefeltet fornuftig når du poster nye tråder. En skal kunne skjønne hva tråden handler om når man leser emnet.
- Hold deg til emnet - eller i det minste trådens utvikling.
- Ta et hint om du blir utestengt. Ikke begynn å lage nye kontoer, eller annet tull.
- Begrens bruken av smileyer.
- Begrens skriftspråket ditt til bokmål eller nynorsk (til nøds engelsk). Dialekter er uønsket i skriftlig form.
- Oppdager du uregelmessigheter, så rapportér innlegget/ene. Du trenger ikke å poste i gjeldende tråd, bare for å informere om at innlegget er rapportert.
- Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på.
- Ikke vær en kødd.
- Selv om det ikke er listet opp her, er det fortsatt mulig å høste sanksjoner for noe, om noen prøver å leke "smart".
Kom gjerne med forslag til forbedringer, men ikke forvent at de blir tatt til etteretning.
Så hinting til ulovlig nedlasting o.l. er lov?
GWN støtter ikke ulovlig virksomhet. Vi støtter heller ikke piratkopiering (nedlasting) selv om det er delvis lovlig i norsk lov. Ikke nevn det en gang :)
Og bruk som det står, sunn fornuft, så ser du at det går bra.
Er makslengden for en signatur 100 tegn???
Når jeg skriver in [kindle arrows] står bare dette:
Du kan ikke oppdatere signaturen din, da den er for lang. Makslengden for signaturer er 100 tegn. Vennligst fjern 133 tegn og prøv på nytt.
Phoenix Wrote:Så hinting til ulovlig nedlasting o.l. er lov?
Det står da listet opp flere steder i reglementet at det ikke er lov.
Tommelfingerregel: Er du i tvil om en sides lovlighet, så hold deg unna (eller i det minste forhør deg med en person høyere oppe først).
Generelt sett gjelder kardemommeloven.
Kardemommeloven er jo den beste loven som finnes da.. Hadde alle fulgt kardemommeloven så hadde verden vært et bedre sted.. Skal fjerne avataren mind så fort jeg har skrevet dette innlegget her.. får hente fram frosken med nisselue eller noe igjen :P
Siden det ser ut til at du har lest listen Aganon, så burde du kansje fjerne Avataren din.
Sry Off-t.
En ting til, er det lov å reklamere for andre nettsider som ikke er GW-relatert?
Kort svar: Ja
Lang svar: Tja
Volleyball Wrote:En ting til, er det lov å reklamere for andre nettsider som ikke er GW-relatert?
Er sikkert det i Off-topic tråden.
Det kommer vel heftig ann på hvordan/hva du reklamerer?
Øyvind Wrote:Det kommer vel heftig ann på hvordan/hva du reklamerer?
We have a winner!
Bruk sunn fornuft, er vel egentlig grunn regelen.
Beklager det der med avataren.. trodde jeg fjerna avataren rett etter jeg skreiv posten, men oln sendte meg et pm seinere på kvelden og gjorde meg klar over at jeg ikke hadde gjort det.. Note: å ta bort linken til avataren fjerne ike avataren din :P Så da veit vi det..
er det yttringsfrihet her?
da vil jeg si at reglene+eirik og daniel suger
(jaja bitches vet at det ikke er lov å disse andre selv om det er yf, men måtte bare ytre det)
Det er vel samme reglene som i Norge, med andre ord har du ikke full ytringsfrihet.
Det er da faen ikke samme reglene som i Norge, og nei, det er ikke ytringsfrihet her.
Søren og eg som ville være en stor kødd, nå ble eg skuffa.
daniel feiler som admin, eirik og
mot Wrote:daniel feiler som admin, eirik og
Jeg er sikker på at du ikke mente det. :)
faen uvant med en vennligsinnet daniel
Lykkepiller ftw.
- Oj! En bil kjørte over meg, hihi gøye merker..