Guild Wars Norge

Full Version: Guild Wars: Nightfall får 5 i anmeldelse i Adresseavisen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
http://go.sesam.no/sgo/category=results;...778064.ece

Gir spillet fem og har "surprinsingly" ikke nevnt PvP.
arrrgggh! Er så sinnsykt lei av at de alltid må sammenligne GW med wow
Zarrock Wrote:arrrgggh! Er så sinnsykt lei av at de alltid må sammenligne GW med wow

Hehe! Og jeg som har gått lei WoW og kommer tilbake til GW snart :P
Han nevner ikke hva han mener er bedre eller hvorfor han liker WoW bedre. Det er kanskje den dårligste anmeldelsen jeg har sett på lenge.

EDIT:
i tilfelle de ikke liker mitt innlegg:

Dårligste anmeldelsen i verden?
Dette er kanskje den dårligste anmeldelsen jeg har lest! Du eier ikke argumenter og du anmelder ikke i det hele tatt! Det eneste du presterer å gjøre er å dra frem dine egne meninger, og det uten grunnlag! Du burde komme deg ut av din fordoms-hule og anmelde ved å gå dypere inn i historien, hva som er særegent for spillet, grafikk, lyd, gameplay osv.

Jeg savner også at du nevner mer presist de nye tingene som har kommet med Nightfall utgivelsen til Guild Wars og det at i forhold til WoW er Guild Wars mer orientert rundt PVP("Player VS Player" eller spiller mot spiller om du vil..).

Det er helt opplagt at du er WoW-fan, men det er kanskje en fordel å anmelde litt mer objektivt alikevel?

Hadde jeg hatt noe å si hadde det vært på huet ut av denne siden med deg! Håper du har lært til neste gang du prøver å anmelde et spill...

Terningkast:  6(vil jo ikke dra ned terningkastene selv om jeg ikke har prøvd spillet :P)

Innsendt av Jin Kodo
Han har svart:

som dere trekker fram egner seg best i særskilte forum eller i spesialistpublikasjoner for spill.
Som spillanmelder i en norsk dagsavis har du visse bestemte hensyn du må ta:
1. Du må skrive kort! ( Det er faktisk ikke mange ord du får plass til på trykk på en tabloidside i en avis)
2. Du skal lage en beskrivelse av spillet for alle. Med det mener jeg alle potensielle gamere fra 7 år gamle Mario-fans til innbarka flight-sim veteraner.
3. Du skal skrive forståelig, generelt og helst ikke bruke ord og uttrykk som kun kan forståes av menigheten ( eks. PvP, PvE, skills, leveling, level-cap, etc. etc.) Om du gjør det så skriver du plutselig ekskluderende for svært mange lesere.
4. Ja, jeg drar fram mine egne meninger. Det er selve essensen i "å anmelde"; en anmeldelse er per definisjon en 100% subjektiv tekst.
5. Og nei, jeg er ingen stor World of Warcraft -fan, men jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor WoW har blitt så massivt som det faktisk er. Blizzard har nemlig hele veien fokusert på å gjøre spillet så tilgjengelig og lett forståelig som mulig. Og akkurat der har Guild Wars ennå mye å gå på, desverre.
Men at Guild Wars er er et ekte PvP-spill, der WoW kun egentlig er et dårlig skjule singleplayer-spill - DET kan jeg på god vei være enig i.
Mvh
Frode Singsaas
Klagde selv på han annmelderen i VG, når han ga NF 4, uten å tydelighvis ha spilt spillet mer en 5 min. Han sa også det om dårlig plass, og en del andre dårlige argumenter.
Sende email til anmelderen.
Sett fra et PvP-messig perspektiv er jo Nightfall isolert sett meget trist. Jeg mener, det er ikke mye du får utrettet i PvP om du ikke har Prophecies, og aller helst også Factions.

Sett fra et PvE-messig perspektiv vet alle at WoW powNer GW.

Blir uansett en dårlig sammenligning (Championship Manager vs FIFA liåm), men dog.
Han anmelderen ser jo ut til å være fornuftig nok. Sånn helt seriøst så er ikke Guild Wars noe for folk som ikke har en viss "spill-intelligens", selv om RA stadig viser det motsatte.

edit: forsåvidt stiller pve i GW i en helt annen kategori enn wow sin, som er "klassisk" MMO-stil mens Guild Wars ligger tettere opptil en noe mer linær utgave av Baldur's Gate eller NWN.
Jeg ler når jeg leser "wow er et online rollespill" når du spiller 98% av tiden fra lvl 1 - lvl 60 alene. i phrop og factions spiller man faktisk med folk, NF har jo mistet litt av dette.
Haha, det er ikke rent få som spiller gjennom kampanjene med henchies gang på gang.
Spilte ikke med en fyr gjennom hele Elona jeg! =P Ække no vits!
min lvl 5 koss suger btw, han dauer mot lvl 20 folk, selv med meg som healer.
Har ikke giddet å lvle heroene, kanskje jeg gjør det med de nye jeg får (har fått) som er i lvl 17+
WoW er spillet for de som syntes alvene i Ringenes Herre av tøffe. Overdiminsjonerte våpen og armor med en så lang liste med stats at det tar deg en uke å lese gjennom.
Jeg spytter på Wow.. HARPEE..
må vel si at jeg ikke har noe imot WoW! Begge spillene er forskjellig på hver sin måte, men jeg må si at eg er enig med at anmelderen ikke trenger å sammenligne Guild Wars NF med WoW?
han gjør vel det kansje for at WoW er et større spill enn GW og har flere spillere og er ekstremt populert?
Øyvind Wrote:min lvl 5 koss suger btw, han dauer mot lvl 20 folk, selv med meg som healer.
Har ikke giddet å lvle heroene, kanskje jeg gjør det med de nye jeg får (har fått) som er i lvl 17+

Det sier jo litt om hvordan du er som monk ^^
Det aa anmelde guildwars generelt etter ett par timer er jo en vits i seg selv.
Da har du grunnlag for aa anmelde presearing og ikke de vriene pve omraadene som feks uw, fow eller domaine of anguish.
Lite sansynlig gaar du med i en guild som liksom er fundamentet i guildwars og som gjoer det enda mer ulikt wow.
Hva vil pvp gi deg som 4 timer gammel guildwarsspiller er foelelsen av hjelpesloeshet da du har faa skills aa leke deg med og du faar sannsynlig juling av en lev 16 wammo. Ja de fins faktisk enda i ra utrolig nok. Kan jo ha vaert nevnte anmelder jeg saa der da.

Nagina -koss har da et ansvar med aa selv unngaa skade da.
Nagina: Korrekt :)

Ereth: Helt enig i det du skriver, men nå må du være lvl 20 for å joine Ra. (en av updatene som kom før jul)
det e eg glad for å høre..fikk en rammo på lvl2 på lag en gang!
Set the minimum level to 20 for Random Arenas, Jade Quarry, and Fort Aspenwood.

Guildwars.com
Ereth Wrote:Det aa anmelde guildwars generelt etter ett par timer er jo en vits i seg selv.
Da har du grunnlag for aa anmelde presearing og ikke de vriene pve omraadene som feks uw, fow eller domaine of anguish.
Lite sansynlig gaar du med i en guild som liksom er fundamentet i guildwars og som gjoer det enda mer ulikt wow.
Hva vil pvp gi deg som 4 timer gammel guildwarsspiller er foelelsen av hjelpesloeshet da du har faa skills aa leke deg med og du faar sannsynlig juling av en lev 16 wammo. Ja de fins faktisk enda i ra utrolig nok. Kan jo ha vaert nevnte anmelder jeg saa der da.
Er enig med Ereth her, men dog. Altså, andre her som sier at wow suger fordi man lvler 1-60 99% alene (noe man ikke gjør -man er mer avhengi av andre spillere fra 1-60 i Azeroth en 1-20 i Tyria.) og fordi det er mange stats på forskjellig gear. Gear er en meget vesentlig ting i wow, derfor er det mange stats, det er heller ikke så mye som det ser ut som.

Men er generelt enig at man ikke kan sammenligne WoW med GW.

EDIT: Er fortsatt enig GW PvP > WoW PvP
Pages: 1 2
Reference URL's