Dealen er å ha styggmye utility og defense, samt en spike som dreper. Bør funke bra. Erfaringsmessig funker det bedre å stacke alle wards, og campe som faen inni dem, i forhold til å spre dem i åttetall, eller olympiske ringer, eller hva som måtte falle deg inn. Hvis spiken ikke går gjennom, kan mesmeren pre-diverte. Monkene har en del hex removal, da det er sånn tålig mye hexer i HA om dagen.
[build prof=W/A name="Skyggefengselskriger" Str=12+1 Axe=12+2][Shadow Prison][Executioners Strike][Dismember][Critical Chop][Distracting Blow][Frenzy][Dash][Resurrection Signet][/build]
[build prof=E/Mo name="Jordelementherskervokter" Ene=12+1 Ear=12+2][Sandstorm][Obsidian Flame][Ward of Stability][Ward Against Melee][Ward Against Foes][Glyph of concentration][Earth Attunement][Resurrection Signet][/build]
[build prof=E/Mo name="Luftelementhersker" Ene=12+1 Air=12+2 Pro=3][Blinding Surge][Lightning Orb][Glyph of Lesser Energy][Gale][Air Attunement][Draw Conditions][Convert Hexes][Resurrection Signet][/build]
[build prof=Me/E name="Dominasjonshypnotisør" Fas=8+1 Ins=10+1 Dom=12+2][Glyph of Renewal][Spiritual Pain][Energy Burn][Unnatural Signet][Diversion][Shatter Enchantment][Drain Enchantment][Resurrection Signet][/build]
[build prof=Mo/Me name="Beskyttelsesmunk" Div=8+1 Hea=8+1 Pro=12+2 Ins=7][Restore Condition][Protective Spirit][Shield of Absorption][Guardian][Gift of Health][Inspired Hex][Holy Veil][Channeling][/build]
[build prof=Mo/Me name="Helbredende munk" Div=10+1 Hea=12+2 Ins=8][Light of Deliverance][Healing Seed][Dwaynas Kiss][Orison of Healing][Heal Other][Infuse Health][Inspired Hex][Channeling][/build]
Drain Enchantment er der bare for å fjerne enchantment fra motstander? Siden det ikke er satt opp attributes på Inspiration Magic?
Water Attunement er vel litt på kanten med bare 1 skill som brukes enn del + warden som brukes hvert 20sec. Kan være kjekt for energy delen men tror neppe man sliter så mye med akkurat det buildet.
Legg heller noe slowdown spell som "Ice Spikes", kan være mye til hjelp under relic-runs elns.
Glemte rett og slett å sette attributes til Inspiration Magic.
Jeg tenkte akkurat det samme om water-ellyen som deg, men han kan jo slenge ut en del Vapor Blades i ny og ne for å rettferdiggjøre Water Attunement. Water-hexer blir bare fjerna med en gang uansett. Kan kanskje sette hard res på han? Kan være veldig kjekt på Scarred Earth.
hvis du møter ett halvbra lag hadde du kanskje hatt god bruk for Gale, hjelper mye på eurospikes.
ikke at det buildet her er så veldig likt en eurospike da
Crea Wrote:hvis du møter ett halvbra lag hadde du kanskje hatt god bruk for Gale, hjelper mye på eurospikes.
ikke at det buildet her er så veldig likt en eurospike da
Ekke eurospiek liek rainbow spiek med en eller flere krigere med Shadow Prison 'a? Du skjønte hva jeg mente uansett.
God idé med Gale. Satt den inn istedenfor glyph-sac-res på vannelementherskeren.
Extinguish hadde kanskje ikke vært så dumt hvis det er mye "SF" som går i HA. Siden alle er ment å stå inni wards og spike enkelt target.
Aegis > Extinguish?
Klarte Aegis er god men siden man allerede har "Ward Against Melee", mulig det kan være enkelte tilfeller hvor Aegis er tingen.
Hva mener du?
Jeg tok ut hele vannelementherskeren i sted, da jeg innså at det var waste med Ward Against Harm. Er ikke så fryktelig mye conditions, så trenger ikke Extinguish.
Spilte forresten noe veldig lignende (to mesmere istedet) i går, og det funker knall.
Daniel Wrote:Jeg tok ut hele vannelementherskeren i sted, da jeg innså at det var waste med Ward Against Harm. Er ikke så fryktelig mye conditions, så trenger ikke Extinguish.
Spilte forresten noe veldig lignende (to mesmere istedet) i går, og det funker knall.
Jepp, [four] har spilt det endel i det siste, men tror vi må gjøre små endringer i builden som kanskje også kan være nyttige her:
Kjør dash istedet for sprint på warrioren:
- kjappere å løpe inn en spike om du ikke har shadow prison tilgjengelig
- større sannsynlighet for at du kan gå ut av frenzy om du blir spiket
- i relic run så er denne MYE bedre for å komme ut av en body-block / foe ward
- glyph of concentration på warderen da den ignorerer daze samt hjelper å få opp ward om en shutdown kis plager deg.
Så det siste vi har diskutert er hvordan vi kan shutte ned den Imba Grenth Dervishen som ødelegger vår prot monk 100%. Er det noen som har noen lure tips taes de imot med takk. Vi lurer på om vi skal ta inn [Icy Shackles] og putte den på en mesmer ev. warderen.
Hvorfor lure på om du skal sette inn Icy Shackles når du bare har Diversion som cover buff? Vet det er 5 Energy og 5 sec recharge, men vil jo ikke sitte på så lenge uannsett, men men skjønner hva du mener. Har noen folk i guilden som bruker noen syke counters mot Grenth Dervish. Skal spørre nestegang de er pålogga;)
Blinding Surge + wards bør da gjøre susen?
Nå kjører vi ikke blinding surge da, men den er det meget mulig vi tar inn. Uansett så synes jeg Grenth Dervishen er det største problemet, er jo lite man kan gjøre for å hindre han å bruke avataren også, så lenge han bruker den før han når rekkevidden til mesmerne våre. Tror nok denne avataren blir nerfet sammen med endel andre imba skills nå (SF, Spoil Victor, jagged og desverre SP).
Ja, han får opp avataren sin før eller siden. En reasonable nerf ville vært tre sekunder cast, og 60 sekunder recharge, slik at den i det minste er lett interruptbar.
Hvordan skal man få plass til Glyph of Concentration på jordelementherskervokteren, BTW?
Tok vekk glyph of lesser energy, den gir vel sånn cirka 10 energi pr. 30 sekund, men Curly mente det gikk bra. Skal dog sies han slet litt mot zergway, men det tror jeg hadde blitt problem uansett. Har hatt større problemer med at warderen blir innteruptet enn at han går tom for energi.
Daniel Wrote:Erfaringsmessig funker det bedre å stacke alle wards, og campe som faen inni dem, i forhold til å spre dem i åttetall, eller olympiske ringer, eller hva som måtte falle deg inn.
Ehm, seriøst? Har stikk motsatt erfaring i HA for øyeblikket og foretrekker å spre wardene. Man trenger jo ikke å overdrive med å dekke hele mappet med wardene men å stakke alle blir for ille.
Ja, seriøst. Det har noe å gjøre med at man får utnyttet alle tre wardene på én gang, i tillegg til at du hele tiden vet hvor du vil ha dem. Kan fort oppstå litt forvirring og desorietering i kampens hete.
Prøv på UW, og se hvordan det går.
Joda, forstår hva poenget med 5 stykker som camper i en ward med sandstorm midt i den som tvinger alle til å gå utenfor warden og blir spiket ihjel. Men utenom det så ser jeg ingen fordeler.
Hadde wardene dekt et litt større areal så kunne man ha utnyttet de mens sandstormen herjet i wardområdet.
Du sier noe der; de gangene vi kjørte denne taktikken, pleide vi å ha en PD-mesmer som satt barnevakt på warderen til motstanderen. En betydningsløs, liten detalj. :ppPpp